Thursday 6 November 2014

Abang Waqi dah banyak bercakap

Posted by zahra abdul at 01:17
Macam-macam abang waqi cakap dengan ibu. Setiap petang bila ibu ambil abang waqi dengan adik falah dari rumah ummi, ibu akan bawa kereta perlahan-lahan. Sambil bawa kereta tu ibu tunjukkan pokok-pokok yang ada tepi jalan...macam pokok kelapa, pokok betik dan pokok pisang. "Waqi...! tengok tuh, banana tree. buah dia green. green banana." "Waqi..! tengok tuh coconut tree. tinggiii.." "Waqi..! tengok tuh, papaya tree. buah dia banyak. green papaya. buah dia tak masak lagi."

Setiap hari ibu akan ulang,ulang,ulang benda yang sama. Bila melalui jalan yang sama ibu akan tanya pulak, "Waqi tu pokok apa?" Waqi akan jawab sama macam yang ibu ajarkan. Alhamdulillah pandai anak ibu. Waqi juga dah boleh sebutkan hampir setiap jenis warna dalam dwibahasa, bahasa melayu dan inggeris. Bangga ibu dengan abang waqi. Bila ibu sedang bawa kereta, kemudian waqi akan sibuk memberitahu ibu setiap warna kereta yang ada di depan kereta ibu. "Ibu,ibu..tuh black car!" Sayaaang anak ibu.

Bulan depan abang waqi akan cukup 3 tahun. Alhamdulillah Allah swt masih memberi kesempatan buat ibu menyayangi kamu sayang. Masih panjang perjalanan hidup kamu nak... Semog Allah swt memberi keberkatan buat kamu di dunia dan akhirat. Ibu mendoakan segala yang terbaik buat waqi.

0 comments on "Abang Waqi dah banyak bercakap"

Post a Comment

 

Bila Ibu Bercerita Copyright © 2009 Paper Girl is Designed by Ipietoon Blogger Template Sponsored by web hosting